Welkom bij Sportvereniging DEKO in Valthermond

Sportvereniging DEKO ('Door Eigen Kracht Omhoog') werd opgericht in 1946. In de beginjaren hield DEKO zich enkel bezig met gymnastiek. Jaren later kwam er ook een volleybalafdeling bij. Inmiddels kent de sportvereniging verschillende volleybalteams (zowel jeugd, recreatief als competitie) en verschillende soorten gymnastiek, als acrogym en turnen.

Heeft u interesse? Neem gerust contact met ons op of kom eens kijken tijdens één van de lessen of wedstrijden in sporthal 't Brughuus in Valthermond.

Sport, Volleybal en Gym vereniging DEKO in Valthe, Drenthe Sport, Volleybal en Gym vereniging DEKO in Valthe, Drenthe

Gedragsregels SV Deko

10 November 2016

Gedragsregels voor alle leden van sportvereniging Deko

Respecteer de spelregels van je sport en de beslissingen die de scheidsrechter neemt. De scheidsrechter heeft altijd gelijk, ook al maakt hij/zij een fout.

Respecteer je medespelers, tegenspelers en leiding.

Behandel alle deelnemers in je sport met respect. Sporten doe je samen.

Gebruik geen fysiek, mentaal of verbaal geweld.

Ga zorgvuldig met materialen en accommodatie om.

Blijf altijd sportief.

Denk eraan dat sport voor iedereen is, niet alleen voor de uitblinkers.

In teamsport ben je er voor je team en andersom. Je zegt niet zomaar een wedstrijd of een training af. Je medespelers zijn daar de dupe van.

Bij herhaaldelijk misdragen ten opzichte van andere leden, trainers of andere leiding wordt een lid voor 2 weken geschorst. Als daarna het gedrag niet verbeterd vindt schorsing voor 4 weken plaats. Is er daarna nog niets veranderd dan wordt het lidmaatschap van betreffend lid stopgezet

Specifieke regels voor volleyballers

Zorg dat je gemotiveerd voor trainingen en wedstrijden bent. Kom op tijd, om ook de zaal klaar te kunnen zetten

Bij ziekte zeg je je training netjes af bij de trainer

Zeg een wedstrijd niet zomaar af. Je medespelers zijn daar de dupe van.

Heb respect voor de trainer/begeleider/coach/mede en tegenspelers.

Speel eerlijk en prettig samen.

Feliciteer de tegenstander na de wedstrijd als ze winnen en schud ze de hand. Bij winst van jezelf schud je ook de hand van de tegenstander en bedankt ze voor de wedstrijd,

Wijs je medespelers er op als ze onsportief of onplezierig gedrag vertonen.

Wees een voorbeeld voor anderen. Je staat er voor onze vereniging. Laat zien dat we een sportieve en positieve vereniging zijn.

Wees zuinig op onze materialen en onze zaal (ook als je ergens anders speelt geldt deze regel).

Vervul de taken die de vereniging van je vraagt, zoals b.v. tellen bij wedstrijden.

Specifieke regels voor turnen

Wees 10 minuten voor aanvang van de training aanwezig.

Doe je haren in een staart tijdens de training.

Afzeggen bij de trainster als je niet kunt of ziek bent.

Zet samen de zaal klaar.

> Naar het nieuws overzicht

> Naar het nieuws archief

Er zijn geen agendapunten gevonden.